Освiтня програма 2022/2023
ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор Березівського ЗДО ясел-садка комбінованого типу «Берізка»
_______І.Ю.Лук’яненко
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА
БЕРЕЗІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ЯСЕЛ-САДОКА КОМБІНОВАНОГО ТИПУ«БЕРІЗКА» СОЛОНИЦІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ
ХАРКІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
на 2022/2023 навчальний рік
СХВАЛЕНО
на засіданні педагогічної ради
Березівського ЗДО «Берізка» Солоницівської селищної ради Харківського району Харківської області
від 31.08.2022 № 1
Зміст
Вступ…………………………………………………………………………… 3
РозділІ.Загальний обсяг навантаження та очікувані результати навчання(набуті компетентності)………………………………………… 7
Розділ ІІ.Перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічна послідовність їх реалізації…………………………………………………… 11
Розділ ІІІ.Форми організації освітнього процесу………………………… 14
Розділ ІV.Система внутрішнього забезпечення якості освіти …………… 17
ВСТУП
Відповідно до статті 4 Закону України «Про дошкільну освіту» Березівський заклад дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу «Берізка» Солоницівської селищної ради у 2022/2023 навчальному році спрямовує діяльність назабезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.
Освітня програма Березівського закладу дошкільної освіти ясла-садка комбінованого типу «Берізка» Солоницівської селищної ради на 2022/2023 навчальний рік розроблена на виконання Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України №615 від 22.05.2012.Освітня діяльність в закладі дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція).Питання організаційних аспектів діяльності ЗДО в умовах воєнного стану регулюються Законом України № 2136-IX від 15.03.2022 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», а також зазначені в листах Міністерства освіти і науки України (далі – МОН) від 02.04.2022 №1/3845-22 «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні», від 17.03.2022 № 1/3475-22 «Про зарахування до ЗДО дітей із числа внутрішньо переміщених осіб», від 22.06.2022 № 1/6887-22 «Щодо збереження мережі закладів дошкільної освіти та захисту прав їх працівників», Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки: «Планування роботи в дошкільних навчальних закладах» від 03.07.2009 №1/9-455, «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку» від 27.09.2010 №1/9-666, «Організація роботи вдошкільних навчальних закладах улітній період» (від 16.03.2012 №1/9–198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах улітній період»(від 28.05.2012 №1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 №1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи змузичного виховання дітей удошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи вдошкільних навчальних закладах» (від02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання удошкільних навчальних закладах» (від25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти збатьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної тапочаткової освіти» (від 19.04.2018 №1/9–249), «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти у 2022/2023 навчальному році», лист МОН України від 27.07.2022 № 1/8504-22;«Щодо освітніх програм у закладах дошкільної освіти» від 09.12.2019№1/9-750; лист МОН від 22.07.2020 № 1/9-394 «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2022/2023 навчальному році»; Листом МОН від 15.06.2022 № 1/6435-22 «Щодо забезпечення освіти осіб з особливими освітніми потребами» ,лист МОН від 08.06.22 № 4/1196-22) На допомогу фахівцям ІРЦ, керівникам та педагогічним працівникам ЗДО, МОН та Інститутом спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України за підтримки Представництва ЮНІСЕФ в Україні розроблено Методичні рекомендації щодо визначення освітніх труднощів та рівнів підтримки у дітей раннього та дошкільного віку.
Сьогодні, в умовах війни, педагогу необхідно володіти елементарними навичками подолання тривожності, нападів панічної атаки, вміти переспрямувати увагу конкретної дитини, або дітей на позитивні явища, зацікавити їх, знайти способи піднесення їхнього настрою, знати елементарні способи розслаблення дитини у стані нервового напруження. На допомогу педагогічним працівникам ЗДО у контексті роботи з подолання кризових ситуацій та ліквідації їх наслідків в освітньому середовищі рекомендуємо Пам’ятку для керівників закладів освіти. Для педагогічних працівників, як і для батьків вихованців, надзвичайно важливо володіти елементарними навичками самодопомоги, психологічної допомоги дитині/дорослому у стані стресу. У цьому контексті радимо переглянути Цикл вебінарів за підтримки дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ у співпраці з ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» Міністерства освіти і науки України та громадською організацією «ЛаСтрада-Україна» Рекомендуємо працівникам ЗДО пройти безоплатний курс підвищення кваліфікації «Перша психологічна допомога учасникам освітнього процесу під час і після завершення воєнних дій».
З метою створення безпечних умов перебування у закладах освіти всіх учасників освітнього процесу під час воєнного стану Державною службою України з надзвичайних ситуацій розроблено рекомендації щодо організації укриття в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту закладів освіти (лист ДСНС України від 14.06.2022 № 03-1870/162-2 «Про організацію укриття працівників та дітей у закладах освіти»).«Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491), власного Статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.
Керівніпринципи та заходи щодо безпечного функціонування ЗДО, а також розвитку дітей та підтримки працівників дотримуються у закладі відповідно до постанови Головного державного санітарного лікаря України від 21.05.2020 № 25 «Про затвердження Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)», листах Міністерства освіти і науки України від 23.04.2020 № 1/9- 219 «Щодо організації діяльності закладів дошкільної освіти під час карантину».
Особлива увага приділяється найбільш вразливим категоріям дітей, зокрема: дітям з інвалідністю, із соціально вразливих сімей, хто стикається з певними економічними труднощами чи психологічним стресом (через смерть, хворобу одного з батьків, розлучення чи поділ сім’ї та інше), дітям, які не є носіями української мови тощо (постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2013 № 895 «Порядок взаємодії суб’єктів соціального супроводу сімей (осіб), які перебувають у складних життєвих обставинах», лист МОН від 12.12.2019 № 1/9-766 «Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками»).
Освітня програма окреслює підходи до планування й організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення вихованцями обов’язкових результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.
Освітня програма визначає:
- загальний обсяг навантаження та очікуванірезультати навчання (набуті компетентності);
- перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх ліній, логічну послідовність їх реалізації;
- форми організації освітнього процесу;
систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
Зміст освітньої програми передбачає:
- формування основ соціальної адаптації та життєвої компетентності дитини;
- виховання елементів природо-доцільного світогляду, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до довкілля;
- утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини;
- розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей.
Мета і завдання освітньої програми:
- забезпечення якісної організації та здійснення освітнього процесу в ЗДО;
- створення умов, комфортних для розвитку пізнавальних і психічних процесів дітей, їхньої спрямованості на активність у соціумі;
- забезпечення реалізації можливостей і здібностей кожної дитини;
- створення в групах атмосфери гуманного та доброзичливого ставлення до всіх вихованців, що сприятиме вихованню у них товариськості, доброзичливості, допитливості, ініціативності, формуванню самостійності і творчості;
- турбота про здоров’я, емоційне благополуччя та своєчасний всебічний розвиток кожної дитини;
- максимальне використання різноманітних видів дитячої діяльності, їх інтеграція задля підвищення ефективності освітнього процесу;
- творча організація (креативність) освітнього процесу;
- варіативність використання навчального матеріалу з метою розвитку творчості з урахуванням інтересів і здібностей кожної дитини;
- забезпечення шанобливого ставлення до результатів дитячої творчості;
- єдність підходів до виховання дітей в умовах закладу дошкільної освіти та сім’ї;
- забезпечення наступності між закладом дошкільної освіти та початковою школою, що виключає розумові та фізичні перевантаження у змісті освіти дітей дошкільного віку;
- організація психолого-педагогічної підтримки дітей у відповідності з їх віковими та індивідуальними особливостями і здібностями, розвиток здібностей і творчого потенціалу кожної дитини як суб’єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими та світом;
- забезпечення психолого-педагогічної підтримки сім’ї та підвищення компетентності батьків у питаннях розвитку освіти, охорони і зміцнення здоров’я дітей;
- корекційно-розвивальна робота, що забезпечує своєчасну спеціалізовану допомогу в освоєнні змісту навчання і корекцію вад дітей в умовах закладу дошкільної освіти;
- підвищення професійної майстерності педагогів дошкільної освіти.
Організація освітнього процесу в Березівському ЗДО «Берізка» у 2022/2023навчальному році буде здійснюватися відповідно до власної концепції за трьома пріоритетними напрямами:
- наступність і перспективність в освітньомупроцесіміждошкільною і початковою освітою;
- морально-етичний розвиток дітей дошкільного віку;
- мовленнєвий розвиток.
Отже, робота закладу буде спрямована на реалізацію таких завдань:
- забезпечити методично-психологічний супровід наступності між дошкільною та початковою освітою в умовах НУШ;
- продовжувати роботу над вихованням у дітей морально-етичних норм поведінки, формування духовності вихованців шляхом співпраці педагогічної тріади (педагоги, діти, батьки);
- формування мовленнєвої компетентності дитини шляхом застосування комплексу методів та прийомів в різних видах діяльності та впровадження інноваційних технологій;
- створення умов для фізичного, духовного, психічного, та соціального благополуччя дітей;
- сприяння підвищенню професійної майстерності педагогів шляхом самоосвіти та участі у різних формах методичної роботи;
- впровадження сучасних методів та інноваційних технологій у взаємодії з родинами вихованців, з метою забезпечення запитів батьків, надання допомоги у вихованні і розвитку дітей.
Педагоги ЗДО забезпечують засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму змісту дошкільної освіти на рівні вимог Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України.
Обов’язковий мінімум передбачає:
- компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованих бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
- надання пріоритету морально-етичному розвитку особистості, формування у дітей уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
- формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду;
- забезпечення комунікативно-мовленнєвого розвитку.
Забезпечення наступності і перспективності в освітньому процесі між дошкільною і початковою освітою полягає у послідовності чинних програм розвитку, навчання і виховання дітей дошкільного віку та освітньої програми для 1 класу початкової школи.
Формування позитивної мотивації здобувачів освіти до освітньої діяльності здійснюється через розвиток життєвих компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві.
Розділ 1
ЗАГАЛЬНИЙ ОБСЯГ НАВАНТАЖЕННЯ НА ДІТЕЙ В БЕРЕЗІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ЯСЕЛ-САДОКА КОМБІНОВАНОГО ТИПУ«БЕРІЗКА»
Освітній процес в Березівському закладу дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу «Берізка» будується на відповідному програмно-методичному забезпеченні та представляє єдиний комплекс освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України, тому основою для освітньої програми є Базовий компонент дошкільної освіти.
З метою реалізації Базового компонента дошкільної освіти, вищезазначених освітніх програм та відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 року № 446 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності» у 2022/2023 ЗДО ясел-садка комбінованого типу «Берізка» загальний обсяг тижневого навантаження за віковими групами становитиме:
Розподіл
групових фронтальних занять на тиждень
за Програмою виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» у 2022/2023 навчальному році у ЗДО «Берізка»
Орієнтовні види діяльності за освітніми лініями | Орієнтовна кількість занять на тиждень за віковими групами | |||
перша молодша (від 2 до 3 років) | друга молодша (від 3 до 4 років) | середня (від 4 до 5 років) | старша (від 5 до 6 (7) років) | |
Ознайомлення із соціумом | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ознайомлення з природним довкіллям | 1 | 1 | 1 | 2 |
Художньо-продуктивна діяльність (музична, образотворча, театральна тощо)1 | 3 | 4 | 5 | 5 |
Сенсорний розвиток | 2 | - | - | - |
Логіко-математичний розвиток | - | 1 | 1 | 2 |
Розвиток мовлення і культура мовленнєвого спілкування | 2 | 3 | 3 | 3 |
Здоров’я та фізичний розвиток2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
Загальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 12 | 15 |
Додаткові освітні послуги на вибір батьків:1. Гурток «Чарівний пензлик» за парціальною програмою з образотворчого мистецтва | - | - | 2 | - |
Максимальна кількість занять на тиждень | 10 | 11 | 14 | 17 |
Максимально допустиме навчальне навантаження на тиждень на дитину (в астрономічних годинах) | 1,6 | 2,7 | 4,6 | 7,1 |
1. Заняття з художньої літератури планується таким чином: у середній та старшій групах 1 заняття на тиждень може бути проведено за рахунок кількості занять з художньо-продуктивної діяльності; з розвитку мовлення у ІІ молодшій групі; інтегруватися у вище названі заняття у І молодшій групі.
2 Години, передбачені для фізкультурних занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого навчального навантаження на дітей.
3. Скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) сприяє блочно-тематична організація освітнього процесу на засадах інтеграції, яка істотно знижує навчальне навантаження на дітей.
Розділ 2.
ПЕРЕЛІК, ЗМІСТ І ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ОСВІТНІХ ЛІНІЙ, ЛОГІЧНА ПОСЛІДОВНІСТЬ ЇХ ВИВЧЕННЯ
В Березівському закладі дошкільної освіти ясла-садок комбінованого типу «Берізка» забезпечується неперервність реалізації змісту освітніх ліній, а також наступність дошкільної та початкової ланок. Виключення з інваріантної частини будь-якої з освітніх ліній порушує цілісність розвитку дитини на рівні дошкільної освіти і наступність її в початковій школі.
Організація життєдіяльності дітей здійснюється за освітніми лініями: освітніми лініями: «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Мовлення дитини», «Дитина в світі мистецтва», «Гра дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», що включені до інваріантної складової. Це дає змогу забезпечити належний рівень соціально-особистісного розвитку дітей дошкільного віку в структурі неперервної освіти.
Дотримання змісту, взаємозв’язку та логічної послідовності реалізації освітніх ліній Базового компоненту забезпечується та відображається у плануванні педагогів Березівського закладу дошкільної освіти комбінованого типу ясел-садка «Берізка». Планування здійснюється з урахуванням принципу інтеграції та блочно-тематичного підходу.
Очікувані результати навчання здобувачів освіти
Очікуваними результатами освітнього процесу є набуття компетентностей, що визначені за усіма освітніми лініями Базового компонента та комплексними і парціальними програмами, за якими здійснюється освітній процес.
Набуття різних видів компетентностей дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій – провідній для дітей дошкільного віку); руховій; природничій; предметній; образотворчій; музичній; театральній; літературній; сенсорно-пізнавальній; мовленнєвій; трудовій і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію. На кінець навчального року формується модель випускника кожної групи.
Рівень сформованості компетентностей різних вікових груп з’ясовується у процесі здійснення моніторингу рівня засвоєння програмового матеріалу дітьми раннього та дошкільного віку, отримання антропометричних даних та встановлення рівня нервово-психічного розвитку дітей раннього віку в процесі спостереження за життєдіяльністю дітей.
Для здійснення моніторингу якості освітнього процесу у закладі використовуються методичні рекомендації «Моніторинг якості дошкільної освіти» ( КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», 2013 р.).
Інструментарієм здійснення моніторингу якості освітнього процесу є карти спостереження та кваліметрична модель Єльникової Г.В. (лист МОНУ від 06.11.2015 № 1/9-535 «Щодо визначення рівня розвитку дитини старшого дошкільного віку за допомогою кваліметричної моделі»).
За результатами здійснення моніторингових процедур педагоги планують корекційну діяльність з дітьми дошкільного віку, а також індивідуальну роботу.
ЗДОздійснює планування методичної роботи також з урахуванням цих результатів.
Розділ ІІІ
Форми організації освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» освітня програма Березівського ЗДО «Берізка» визначає мету, завдання освітнього процесу на навчальний рік, а також форми його організації.
Термін навчання.Навчальний рік уБерезівському ЗДО «Берізка»починається 1 вересня 2022 року і закінчується 31 травня 2023 року, оздоровчий період (під час якого освітня робота здійснюється відповідно до інструктивно-методичних рекомендацій Міністерства освіти і науки України – з 1 червня по 31 серпня 2023року.
Упродовж навчального року для дошкільників будуть проводитись канікули, під час яких заняття з вихованцями не проводяться, крім фізкультурно-оздоровчої та художньо-продуктивної діяльності. Орієнтовні терміни проведення канікул: літні – з 1 червня до 30 серпня 2023 року (90 календарних днів), осінні – з 25 жовтня до 29 жовтня 2022 року (5 календарних днів), зимові – з 3 січня до 10 січня 2023 року (8 календарних днів), весняні – з 1 квітня до 8 квітня 2023 (8 календарних днів).
Організоване навчання у формі занятьпроводиться, починаючи з 3-го року життя. Тривалість занять становить:
- у ясельній групі – не більше 10 хвилин;
- у ІІ молодшій групі – не більше 15 хвилин;
- у середній групі – 20 хвилин;
- у старшій групі – 25 хвилин.
Тривалість перерв між заняттями становить не менш 10 хвилин.
Тривалість проведення гурткової роботи – 25 хвилин.
Режим роботи Березівського ЗДО «Берізка» п’ятиденний:
Ясельна група – 10.5 годин
ІІ молодша група – 10.5 годин;
середня група – 10.5 годин;
старша група – 10.5 годин.
короткотривалого перебування – 4 години (8.00 – 12.00 п’ять разів на тиждень).
З метою досягнення очікуваних результатів навчання (набуття компетентностей) у 2022/2023 навчальному році педагогами закладу будуть проводитися різні форми організації освітнього процесу, у тому числі заняття різних типів.Для якісної організації освітнього процесу проводяться такі заняття (за типами):
- фронтальні, колективні (з усіма дітьми групи);
- групові (10-12 дітей);
- індивідуально-групові (4-6 дітей);
- індивідуальні (1-4 дитини).
За дидактичними цілями у всіх вікових групах організовуються такі види занять:
- заняття із засвоєння дітьми нових знань;
- заняття із закріплення і систематизації досвіду дітей;
- контрольні заняття.
За специфікою поєднання змісту та форм роботи в межах заняття проводяться такі заняття:
- інтегровані;
- комплексні.
Інтеграція сприяє значному скороченню організованих форм навчальної діяльності (занять) та істотно знижує навчальне навантаження на дітей.
Освітня діяльність у групах планується як у I-й, так і у II-й половині дня відповідно до розкладу занять на тиждень. У другій половині дня плануються заняття з художньо-продуктивної діяльності та фізичного розвитку. Весь освітній процес організовується диференційовано з урахуванням віку і індивідуальних особливостей дітей.
У Березівському ЗДО «Берізка» планування освітнього процесу здійснюється за режимними моментами та блочно-тематичним принципом, що забезпечує змістовну цілісність, системність, послідовність, ускладнення та повторення програмного матеріалу.
Блочно-тематичне планування освітнього процесує одним із ефективних інструментів реалізації принципу інтеграції й сприяє кращому засвоєнню знань, умінь і практичних навичок дошкільників з відповідної теми, яка пропонується для вивчення і закріплення протягом одного-двох тижнів. Інтеграція – це шлях і спосіб формування у дітей цілісної картини світу.
Тип заняття обирає та уточнює педагог (вихователь, музичний керівник та ін. ) самостійно, враховуючи конкретні умови роботи, забезпечуючи водночас досягнення конкретних очікуваних результатів, зазначених в освітніх програмах.
Рівномірно розподіляються види активності за основними видами діяльності протягом дня в залежності від бажань та інтересу дітей. Окрім занять, проводяться інші форми спеціально організованої освітньої діяльності:
- ігри (дидактичні, сюжетно-рольові, рухливі, театралізовані, ігри з піском та водою та ін.);
- спостереження;
- пошуково-дослідницька діяльність;
- екскурсії;
- театралізована діяльність;
- трудова діяльність;
- тощо.
Крім спеціально організованої освітньої діяльності, передбачається самостійна діяльність дітей: ігрова, художня, фізична.
За окремим планом педагоги здійснюютьіндивідуальну роботу з дітьми.
Фізичне виховання дітей передбачає проведення:
- ранкової гімнастики;
- гімнастики пробудження;
- занять фізичною культурою;
- рухливих ігор та ігор спортивного характеру;
- загартування;
- фізкультурних хвилинок під час занять;
- фізкультурних пауз між заняттями;
- фізкультурних комплексів під час денної прогулянки (пішохідний перехід);
- оздоровчих заходів.
- плану роботи Березівського ЗДО «Берізка»на 2022/2023н.р.;
- режиму роботи груп та ЗДО.
За окремим планом у закладі організовується оздоровлення дітей, під час якого освітній процес організовується в наступних формах:
- ранкова гімнастика та гімнастика пробудження;
- дозований біг, ходьба по траві, піску, по «доріжці здоров’я», обливання ніг прохолодною водою;
- рухливі та спортивні ігри;
- процедури прийняття сонячних та повітряних ванн;
- екскурсії, цільові прогулянки;
- продуктивні види діяльності;
- ігри з водою, піском;
- конструкторські та творчі ігри;
- пошуково-дослідницька діяльність;
- організація трудової діяльності;
- літературні розваги, конкурси малюнків;
- змагання, різноманітні конкурси, естафети.
Робота з батьками або особами, які їх замінюють і дітьми проводиться підгрупами та індивідуально за річним планом роботи.
Організація психолого-педагогічної допомоги батькам або особам, які їх замінюють, будується на основі інтеграції діяльності спеціалістів консультативного пункту«Скоро до школи», вихователів, практичного психолога, медичного працівника.
Також з метою поширення серед батьків психолого-педагогічних та фізіологічних знань про дітей дошкільного віку, доступності здобуття дошкільної освіти педагогічний колектив ЗДО здійснює соціально-педагогічний патронат сімей, діти яких за станом здоровˈя таз інших причин не відвідують ЗДО, але проживають на його території обслуговування.
Розділ ІV
Опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти
Внутрішня система забезпечення якості освіти функціонує відповідно до статті 41 Закону України «Про освіту».Вона включає:
- оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів у закладі освіти;
- політики та процедури забезпечення якості освіти;
- систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
- забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу;
- створення в закладі освіти інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;
- інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами закладу освіти.
Згідно зі статтею 20 Закону України «Про дошкільну освіту» педагогічна рада Березівського ЗДО «Берізка» формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності.
Внутрішня система забезпечення якості освіти створюється відповідно до рекомендацій Міністерства освіти і науки України, Державної служби якості освіти України з урахуванням: цілей та пріоритетів розвитку закладу дошкільної освіти; типу закладу, місцезнаходження, умов діяльності.
До розбудови внутрішньої системи якості освіти залучаються усі учасники освітнього процесу.
Мета внутрішньої системи забезпечення якості освіти: постійне та послідовне підвищенні якості освіти на основі відстеження динаміки показників освітньої діяльності та освітніх процесів у ЗДО.
Завданнявнутрішньої системи забезпечення якості освіти:
1.Визначення пріоритетних напрямів та показників для оцінювання освітньої діяльності, управлінських процесів у ЗДО.
2.Здійснення вимірювання показників освітньої діяльності та управлінських процесів у ЗДО та оцінка їх динаміки.
3.Визначення шляхів підвищення якості освіти за результатами оцінювання показників освітньої діяльності та освітніх процесів.
4.Надання допомоги учасникам освітнього процесу щодо підвищення якості освіти.