Повернутися до звичайного режиму

Впровадження інноваційних технологій та методик у дошкільному закладі

Консультація для педагогів (батьків): Впровадження інноваційних технологій та методик у дошкільному закладі

Інноваційні технології — це комплекс форм та методів навчання, виховання та управління, які відповідають сучасним вимогам, є новаторськими та оригінальними.

Педагогічна інновація – кінцевий результат інноваційної педагогічної діяльності у формі удосконаленого, модернізованого або нового освітнього процесу й продукту (в широкому значенні), який має якісні переваги порівняно з традиційним при проектуванні і впровадженні в практику, а головне – суспільне значення й використовується в освітній діяльності педагогів. Педагогічна новація – педагогічне нововведення, пов’язане з припиненням використання старих педагогічних підходів, принципів, методик, технологій і заміною їх новими; вона може мати форму або якісно нового доповнення до освітнього процесу або повністю нової зміни, що відбуваються в ньому. Педагогічна новація обов’язково і завжди зупиняє дію попередніх педагогічних стратегій. Автор новації – новатор, ініціатор і творець нового прогресивного й перспективного – отримує сертифікат про авторство та має право розглядати презентовану педагогічній громадськості новацію як інтелектуальну власність. Інноваційні технології дошкільної освіти являють собою радикально нову чи істотно удосконалену стратегічно й тактично систему реалізації освітнього процесу, яка містить мету, завдання, зміст, методи, форми і засоби й суттєво поліпшує умови й результати освіти. Здебільшого ці технології мають знижену собівартість, а за результатами навчання, характеризуються більшою ефективністю й продуктивністю. Вони забезпечують психічне здоров’я і психічний розвиток тим, хто навчається, знижують їхні зайві психоенергетичні затрати. До інноваційних технологій відносяться такі технології, що побудовані на принципах суб’єкт-суб’єктної взаємодії, особистісно-орієнтованого навчання і виховання, толерантності, мультикультурності, розвивальної освіти, здоров’язбереження та інших принципах, реалізація яких забезпечує гармонійний розвиток особистості дошкільника.

Проаналізував най поширені новації, можна сформулювати суть та основну ідею кожної з них.

Суть технології Основна ідея
1. Педагогіка М. Монтессорі «Будинок вільної дитини»
Створення предметно-просторового середовища, у якому дитина зможе найповніше реалізувати свої природні здібності та задатки. Індивідуалізація розвитку дошкільників реалізується через взаємодію з матеріалами, з урахуванням права вибору дітей, природних потреб та вікових особливостей.
2. Система освіти «Довкілля». В. Ільченко
Довкілля формує цілісну свідомість дитини, яка здатна брати відповідальність за своє майбутнє та майбутнє рідної землі, народу. Дидактична система викладання предметів природничого циклу альтернативна до традиційного підходу
3. Діагностична методика Т.О. Піроженко
Мовленнєве становлення дошкільника представлено з позицій комунікативного підходу до розвитку засобів мовлення. Координати «людина» та «її ставлення до інших» є найважливішими для мовленнєвого становлення дошкільника.
4. Технологія фізичного виховання М.Єфименка
Проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств. Горизонтальний пластичний балет поєднує музичність, хореографічність, естетичність дійства.
5. Технологія розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера. Теорія розв язання винахідницьких завдань
Основне завдання – навчати дитину розв'язувати проблеми різного рівня складності з використанням винахідницьких завдань. Колективні ігри, ігри-заняття, під час яких діти вчаться спостерігати навколишню дійсність, виявляти суперечливі властивості предметів, явищ, шукати відповіді на поставлені питання.
6. Методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям Т. Ткаченко
Знаходити головні, суттєві ознаки предмета, відрізняти їх від другорядних. Вибудовувати розповідь з дотриманням послідовності та параметрів, закладених у схемах: колір, форма, величина, матеріал, частини, дії.
7. Методика використання схем-моделей у лексично-граматичній роботі К. Крутій
Узагальнення і найпростіша класифікація предметів, формування родових і видових понять. Класифікація – диференціація родових понять; розвиток елементів логічного мислення шляхом складання моделей, схем, коректурних таблиць разом із дітьми. Схема ознайомлення дітей із предметами: 1) первинне ознайомлення з предметом і його назвою; 2) дослідження властивостей предметів: колір, відтінки, форма, розмір, звуки, шуми; співвідношення в просторі; вага; властивості поверхні; ритм; рух предмета; назва деталей предмета; 3) групування.
8. Методика розвитку творчих здібностей на заняттях з малювання. Л. Шульга
Діти зображають навколишнє тільки після емоційних зустрічей з ним у процесі спостереження, розгляду картин, слухання музики, читання, розповідання. Головне завдання організації зображувальної діяльності – виховання естетичних почуттів, а допоміжне – навчання технічним прийомам.
9. Спадщина В. Сухомлинського
Педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини. Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню у них ціннісного ставлення до природи. Творче використання багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей
10. Методика навчання дітей читанню М.Зайцева
Методику навчання читанню і лічби на основі оригінальних кубиків кардинально скорочує час оволодіння навичками рахунку, читання, грамотного письма. Навчання базується на сприйняття (зір, слух, тактильні відчуття, інтуїція), розвиває її пізнавальні здібності.
Кiлькiсть переглядiв: 8