Зміст

ВСТУП 3 ПАСПОРТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ 4 ІНФОРМАЦІЙНА ДОВІДКА ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ №3 9 SWOT–АНАЛІЗ ДІЯЛЬНОСТІ ДНЗ

13 SWOT-АНАЛІЗ ПОТЕНЦІАЛУ РОЗВИТКУ 10 ПРОЄКТ «ІМІДЖ ДОШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ» 11 Комфортне та безпечне освітнє середовище, вільне від будь-яких форм насильства та дискримінації

12 Система оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти

14 Система педагогічної діяльності

15 Кадрове забезпечення закладу освіти

18 Постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників

20 Система управлінської діяльності 22 ПРОЄКТ «ВИХОВАННЯ І РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ» 24 ПРОЄКТ «СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД» 26 ПРОЄКТ «НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ» 29 ПРОЄКТ «МОВЛЕННЄВЕ РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ» 31 ПРОЄКТ «НЕРОЗЛУЧНІ ДРУЗІ: ДІТИ – БАТЬКИ – ПЕДАГОГИ» 35 Список використаної літератури

ПРОЄКТ «СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІД»

«Дитинство - це коли все дивно і ніщо не викликає здивування».

А. Ривароль

Мета: повноцінний особистісний та інтелектуальний розвиток дітей, захист психічного здоров’я, створення розвивального, мотивуючого до навчання освітнього середовища та забезпечення умов для соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

Завдання:

  • забезпечити доступність здобуття дошкільної освіти;
  • створити умови для підготовки дітей до подальшого успішного навчання в школі;
  • сприяти збереженню та зміцненню фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей з раннього віку;
  • підвищити ефективність діяльності педагогів шляхом використання соціально-педагогічних та психологічних технологій;
  • забезпечити якісний психологічний супровід процесу навчання та виховання дітей;
  • орієнтувати роботу педагогів на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в дитячому середовищі, профілактику девіантної і ризикової поведінки дітей.

Пріоритети:

  • побудова освітнього простору на основі принципу гуманізму;
  • розробка розвиваючих, корекційних програм навчання та виховання.
Зміст заходівТермінВиконавець
1.Забезпечити реалізацію Закону України «Про дошкільну освіту» у частині забезпечення обов`язковості здобуття дошкільної освіти дітьми п`ятирічного віку. Здійснювати зарахування дітей до ЗДО відповідно до «Загальнодержавної електронної реєстрації дітей».2023-2028Всі учасники освітнього процесу
2.Створити належні умови для обов’язкового здобуття дітьми 5-річного віку дошкільної освіти.2023-2028Директор ЗДО,завгосп
3.Впровадження інклюзивної освіти заклад освіти. Розвивати зв’язок з родинами освітнього вихованців з особливими освітніми потребами, залучати їх до команди фахівців з розроблення індивідуальної програми розвитку та іншої необхідної підтримки під час навчання.2023-2028Всі учасники освітнього процесу
4.Забезпечити умови ефективної реалізації оновленого Базового компонента дошкільної освіти.202-2028Всі учасники освітнього процесу
5.Впроваджувати в освітній процес інноваційні педагогічні та інформаційно-комунікаційні технології.2023-2028Педагоги
6.Впроваджувати в педагогічний процес здоров’язберігаючі технології та соціально-оздоровчі проекти.2023-2028Педагоги
7.Забезпечувати належний стан медичного обслуговування дітей.2023-2028Директор ЗДО,медична сестра старша
8.Оновити систему оздоровчих заходів, які проводяться в умовах ЗДО.2023-2028Директор ЗДО
9.Забезпечити раціональне, збалансоване харчування дітей з дотриманням натуральних норм харчування та врахуванням віку та типу групи.2023-2028Медична сестра старша
10.Здійснювати контроль за якістю харчування та медичного обслуговування дітей різних вікових категорій, відповідно до потреб розвитку.2023-2028Директор ЗДО,медична сестра старша
11.Забезпечити харчування дітей пільгових категорій.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист

Очікувані результати:

  • створення особистісної траєкторії розвитку кожної дитини;
  • набуття здатності дітьми будувати морально-етичні взаємовідносини з однолітками, виявляти активний пізнавальний інтерес до оточуючого світу;
  • неконфліктна адаптація учасників освітньо-виховного процесу до суспільних змін, збереження їх психосоматичного здоров'я;
  • соціалізація дітей з особливими освітніми потребами;
  • створення інклюзивного освітнього простору для дітей з ООП;
  • соціально-педагогічний патронат та психологічний супровід дітей вразливих категорій.

ПРОЄКТ «НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ»

«Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе».

Конфуцій

Мета проекту – створити сучасний науково-методичний простір, що забезпечуватиме професійні потреби та запити педагогів у їхньому фаховому розвитку.

Завдання:

  • Забезпечити цілеспрямований науково-методичний супровід і прогнозування професійного розвитку педагогічних кадрів;
  • створення системи роботи з профілактики емоційного вигорання;
  • залучати педагогів до планування роботи закладу дошкільної освіти;
  • забезпечити умови для професійного зростання педагога закладу дошкільної освіти;
  • створити інформаційно-розвивальне середовище в закладі, що забезпечить доступ до інформації споживачам освітніх послуг, забезпечить умови для їх дистанційного навчання;
  • впроваджувати інноваційні методики, технології, програми в практику роботи з метою забезпечення ефективності освітнього процесу;
  • удосконалити систему виявлення, систематизації та апробації кращого педагогічного досвіду.

Пріоритети:

  • ефективність науково-методичної роботи;
  • самоосвіта – індивідуальна робота кожного педагога;
  • участь кожного педагогічного працівника у методичній роботі та науково-методичній діяльності.

Заходи з реалізації проекту:

Зміст заходівТермінВиконавець
1.Впроваджувати систему методичних заходів, спрямованих на розвиток професійної компетенції, творчих можливостей педагогів.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
2.Організація діяльності у напрямку визначення шляхів вирішення актуальних проблем, розробки нових педагогічних ідей в контексті роботи за Базовим компонентом дошкільної освіти та програмою «Українське дошкілля».2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист,педагоги
3.Створювати умови для підвищення професійної майстерності та рівня методичної підготовки педагогічних кадрів.ПостійноДиректор ЗДО,вихователь-методист
4.Створювати умови для оволодіння педагогами інноваційними методиками.ПостійноДиректор ЗДО,вихователь-методист
5.Розробка навчально-методичного супроводу (методичних рекомендацій, оновленого відповідно до модернізованого змісту дошкільної освіти дидактичного, розвивального матеріалу, методичних розробок).2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
6.Вивчати, узагальнювати та поширювати передовий досвід педагогів навчального закладу,матеріали висвітлювати в засобах масової інформації.ПостійноДиректор ЗДО,вихователь-методист
7.Забезпечити змістове наповнення сайту закладу авторськими розробками педагогів.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
8.Забезпечити методичний кабінет закладу необхідною методичною літературою, фаховими часописами.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
9.Забезпечувати якісний моніторинг стану освітньої діяльності педагогічних працівників.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
10.Брати участь у фахових конкурсахпедагогічної майстерності.ПостійноПедагоги
11.Постійно оновлювати відповідно до сучасних вимог навчально-методичне забезпечення освітнього процесу.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист,
12.Забезпечувати роботу науково-практичних семінарів з актуальних питань та участь педагогів у них.2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
13.Надавати перевагу тим формам роботи, які стимулюють професійну творчість педагога (професійні конкурси, огляди-конкурси, педагогічні виставки, виставки-презентації, панормами методичних заходів, презентації ідей, творчі звіти педагогів, майстер-класи, тематичні акції тощо).2023-2028Директор ЗДО,вихователь-методист
14.Організувати тренінг з профілактики емоційного вигорання педагогів2024Директор ЗДО,вихователь-методист
15.Провести конкурс «Сторінками порт фоліо», з метою поширення матеріалів самоосвіти педагогів.2024Директор ЗДО,вихователь-методист,педагоги

Очікувані результати:

  • Покращення умов для підвищення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників;
  • поширення кращого передового педагогічного досвіду за межі освітнього простору закладу;
  • зниження рівня синдрому професійного вигорання.

Список використаної літератури:

1. Базовий компонент дошкільної освіти /Науковий керівник: Т.О.Піроженко, доктор психологічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України;Авт. кол-в:Піроженко Т.О., Байер О. М., Безсонова О.К. та ін. – режим доступу https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Ba zovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf , 2021.– 37 с.

2. Закон України «Про дошкільну освіту» // Освіта України. – 1001. – № 33. – 12 серпня.

3. Настільна книга керівника дошкільного навчального закладу. Частина 1 / упоряд.: Н.М. Курочка, Н.В.Омельяненко. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 248 с.

4. Настільна книга керівника дошкільного навчального закладу. Частина 2 / упоряд.: Н.М. Курочка, Н.В.Омельяненко. – Тернопіль: Мандрівець, 2008. – 216 с.

5. Крутій К.Л. Управління дошкільним закладом: організація контролю та керівництва / К.Л.Крутій, Н.В.Маковецька. – 2-ге вид. – Запоріжжя: ТОВ «ЛІПС» ЛТД, 2003. – С. 24-28.

6. Романюк І.А. Аналіз, планування, контроль як функції управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу / І.А.Романюк. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – 280 с.

7. Богуш А., Гавриш Н., Котик Т. Методика організації художньо-мовленнєвої діяльності дітей у дошкільних навчальних закладах. [Підручник для студентів

вищих навчальних закладів факультетів дошкільної освіти]. – К.: Видавничий дім «Слово», 2010. – 304с.

8. Романюк І.А. План роботи закладу дошкільної освіти: принципи, структура, зміст. Крок за кроком до реального плану ефективних дій: метод.посіб. / І.А.Романюк. – Тернопіль: Мандрівець, 2019. – 136с.

9. Білан О.І. Програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» / О.І.Білан; за заг.ред. О.В.Низковської. – 256с.

Кiлькiсть переглядiв: 14